Välkommen på oxalsyrautlämning tisdag den 6:e januari kl. 10:00.
Grunden för att kunna hålla varroan i schack är våra gemensamma krafttag och att vi tillsammans håller nere angreppsnivån på hanterbara nivåer. Precis som förra året bjuder därför föreningen in alla nya och befintliga medlemmar på gratis oxalsyra så vi tillsammans kan trycka ner varroabeståndet inför kommande bi-säsong!
Träffen börjar kl. 10:00 med lite fika och erfarenhetsutbyte om det gågna året. Därefter kan man hämta önskad mängd oxalsyra fram till och med kl. 12.
Vänligen medtag eget kärl för önskad mängd. Det går åt cirka 0.5dl/samhälle.
Föreningen bjuder på fika och kaffe.
För att veta hur mycket oxalsyra vi ska blanda ber vi er att anmäla er till Martin Fäldt, sms till tel. 0768-75 11 83 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast 31:e december.
Vänligen ange namn och hur många samhällen som ska behandlas. Vi vill även om möjligt ha in er bigårdsstatistik till SBR:s årsrapport och önskar info om följande från er biodling:
Hur många invintrade samhällen hade du 2024?
Hur många vinterförluster upptäcktes i våras?
Hur många samhällen invintrade du i höstas?
Hur mycket honung skördade du på samhällena i snitt?
 
 
 
Plats: Åttavägen 240-0, 231 91 Trelleborg
Datum/Tid: Tisdag den 6:e januari 2026 kl. 10:00
 
 
Hälsningar Sydvästra Skånes Biodlareförening!